zondag 6 januari 2019

Pottenbakken

we beginnen het jaar Creatief
Waarmee?
 met potten bakken
Dit heb ik altijd al een keer willen uitproberen met z'n draaischijf
dus gezocht op het WWW
 en uitgekomen bij Irene Loonstra
Het Atelier is gevestigd in een oude Melkfabriek


 
Na uitleg mogen we zelf 350 gram klei afsnijden en een draai tafel uitzoeken

 
wauw , wat een gevoel
het klei gaat alle kanten op behalve de goede , lol

 
 

 
 

 
als je tevreden bent met je werk
 dan word het met een draad van de draaitafel gesneden
en kun je bij de gewone tafel beginnen met het verven


 
 
 
 
er waren heel veel kleurtjes waaruit we konden kiezen
dit zijn maar enkele van de kleuren
ik kies voor grijs en  mijn zus gaat voor zwart



we herhalen het proces van afwegen, draaien en verven nog 2 keer
want in totaal mag je 3 potjes / schaaltjes / kommetjes maken
 
je kunt je werk ook versieren met een stempel
deze druk je in het klei
ik kies voor een klein takje
 
 
 
nog een foto van de werk ruimte en alle werk stukken

 
dit is werk van Irene
 
 
deze vond ik ook mooi met de gaatjes


 
we kunnen onze werkstukken in februari ophalen dan is het bak proces klaar
heel spannend .
we hebben een zeer leuke morgen gehad.
zeker een aanrader om een keer uit te proberen!

1 opmerking: