zondag 3 maart 2019

Texel dag 2

 
dag 2
vanmorgen gaan we eerst naar Den burg
Ik kijk even bij de witte Engel, prachtige Quiltstofjes maar het lukt me om de winkel te verlaten zonder iets te kopen



we brengen een bezoek aan de Kaas boerderij
Helaas zijn we te laat voor de rondleiding, doen we de volgende keer
 


maar we eten in het Kaascafe een lekkere tosti
en er gaat een kaasje mee naar huis
 
 
we bezoeken hier ook het Landschapspad Schapenmuseum
 
 


dan brengen we baas naar de bier brouwerij
.texels. Bier

Baas neemt deel aan  de rondleiding van 2 uur incl proeverij



 
4 biertjes mocht baas proeven

 
ik kijk even bij de buren .texels-wonen.
met hele mooie spulletjes voor in je huis

 
en dan ga ik met onze Newfy nog  even naar het plaatsje Oude schild
we zien nog net een boot de haven uitvaren



                               prachtige oude huisjes

 
en dan gaan we de dijk op


We staren we met ons twee een tijdje naar de zee
 en zien een politie boot met hoge snelheid voorbij varen



en als we verder rijden met de auto komen we voorbij https://www.natuurmonumenten.nl/natuurgebieden/fort-de-schans
 
 
dan word het tijd om baas weer op te halen
samen gaan  we een ijsje eten
3 ijsjes aub
 


 
je mag een kijkje nemen in de stal

 
en er word op en speelse manier uitleg gegeven van melk tot ijsje
 
 
vrouwtje mag ik nog een ijsje
 

 
en dan als laatste voor vandaag
naar de vuurtoren

 
en zwemmen

 
alleen hij dan :-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten