woensdag 22 juni 2022

Appliceren kun je leren

 op een donderdag middag ,een tijdje geleden , naar Elizabeth geweest .

waarom? ik had een vraag 

op hoeveel manieren kun je appliceren ?

ik doe het  zelf altijd met freezer paper methode, 

freezer paper op de goede kant stof strijken en dan naar achteren appliceren .

 op de laatste bee hadden we het  hier over , hoe appliceer jij het liefst?

sommige applicatie methoden,  waaronder het  rijgen van stof was mij niet bekent , - Back basting noemde Elizabeth het.

je kunt met een rijgdraad de vorm rijgen en dan met needle turn proberen de stof om te vouwen en met kleine steekjes vast te zetten

Nog zo’n dingetje , knip je wel of niet in  de hoekjes , is dit echt nodig of kan dat ook zonder inknippen

met deze methode van rijgen ,kun je zonder knippen ,appliceren , mits je stofnaadje  heel klein is.

zoals je ziet , mijn bloem heeft niet echt de vorm van bloem meer , ik had te brede  naad toeslag.




een andere methode freezer paper aan de achterkant
en met een pincet omvouwen van de stof
die gefixeerd is met stijfsel spray of met lijm .
dit is een oplossing maar wel priegel werk.
het rafelt wel minder



Ook kun je je afbeelding met een feston steek vastnaaien op je ondergrond .
Dit word veel gedaan bij proderie perse, bloemen of dieren stofjes die op een achtergrond vast gemaakt worden .




we zijn tot de conclusie gekomen dat applicatie garen heel prettig werkt en zeker aan te raden is
is dunner en gladder dan gewoon garen.
dunne lange applicatie naalden , kan handig zijn , maar ik had mijn naald al snel verbogen omdat hij zo dun was.
maar het belangrijkste vond ik dat  de naadjes van de stof niet te lang zijn.
dus kleine naadtoeslag.



het was een gezellige middag en weer iets geleerd



Geen opmerkingen:

Een reactie posten