woensdag 11 september 2024

Stitchery club

 Online bij de Stitch club 

https://stitchclub.textileartist.org/home

was weer een leuke workshop


Neem stukjes verschillende stofjes ( liefst in ecru kleuren)

En bewerk deze met diverse borduursteken

Voeg ook stukjes papier, Kant , dikke en  dunne draden toe .

Ik was zo lekker bezig met mijn lap , dat hij te lang is  geworden voor op 1 foto.


 




Nadat ik alles goed vast gemaakt heb 
en diverse borduursteken heb toegevoegd 
tijd voor deel 2

Roest

Zoek enkele roestige objecten en leg die op je lap



Rol dan het geheel op met de roestige delen ertussen.



Maak dan een erg sterke warme thee
En pak een potje met deksel
Helaas kon ik geen potje vinden die groot genoeg was voor mijn bundel 
dus heb ik een plastic bakje gepakt 




En dit moet dan het liefst 3 dagen ergens rustig staan
Zodat de thee de stof kan kleuren en de roest in de stof kan trekken

Na deze 3 dagen , ( mag ook korter ) bundeltje eruit halen en aan de lucht laten drogen .
En dan kun je weer na 3 dagen je bundeltje uitpakken
Dus nu is het afwachten 


1 opmerking:

  1. Oh wat is dit een leuk project. Spreekt me erg aan. Je resultaten is al erg mooi. Spannend als het thee-roestbad zijn werk heeft gedaan

    BeantwoordenVerwijderen