maandag 7 juni 2021

stofjes voor droomdekens

 vanmorgen samen met m'n zus naar school geweest

nee , niet voor onderwijs , maar om een donatie te doen.

de vele lappen quiltstof die van onze moeder zijn geweest en die ik in mijn leven nooit meer kan verwerken tot een quilt , die stoffen hebben mijn zus en ik de laatste tijd uitgezocht en verpakt in dozen.

en vanmorgen dus naar school gebracht  .dollardcollege.nl/bovenburen

op deze school word praktijk onderwijs gegeven en de kinderen die daar les krijgen die maken droomdekentjes voor het UMCG

en aangezien mijn moeder jaren lang  zelf  LQOL ( little quilts of love ) maakte, vonden mijn zus en ik dit een mooie manier om alle stoffen uit de erfenis van mama te doneren aan de school ,zodat de kinderen er mooie dekens van kunnen maken.

dit zijn fotos van het klas lokaal met de juf Henriette














overal op kapstokken hangen quilten die klaar zijn
maat van quilts meestal 100x120 cm





deze quilt moet nog doorgequilt worden 
maar nu al prachtig


deze leerling zit achter de naaimachine


en naait deze blokken



foto's van de leerlingen die de quilts overhandigen in het Umcg




prachtige quilts worden hier gemaakt

veel succes meiden met het maken van droomdekentjes!

onze donatie







2 opmerkingen:

  1. ❤️ Quilts- veel stof- donatie- goed gevoel- Mama

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat geweldig dat die leerlingen zulke mooie quilts maken, die stoffen komen goed terecht.

    BeantwoordenVerwijderen