zondag 1 december 2013

Bourtange 1 dec 2013





vrouwtje en baasje hebben me weer opgehaald vanmorgen, ik heb nl een nachtje niet thuis geslapen maar bij mams.
dit kwam omdat baasjes sinterklaas feest vierden bij familie in vinkerveen.
maar ze hadden beloofd dat we nog iets leuks zouden gaan doen dus....
we moesten uitstappen op een parkeerplaats vol met blaadjes, dat is natuurlijk leuk want dat ruikt altijd spannend.
toen zei baas : zoek Newfy, zoek.
eerst begreep ik baas niet zo goed, maar  het bleek dat op de radio bij RTV noord, Pak je Pakje was.
In de provincie groningen waren op 8 plaatsen pakjes verstopt door zwarte pieten, en met behulp van twitter,web site van rtvnoord  en via de radio ,zouden er  aanwijzingen komen en  zou je pakjes moeten kunnen vinden.
tja de baasje wilden wel een gokje wagen , dus gingen we met z'n drie aan het zoeken. Nou ik vertel je ,we waren niet alleen, er waren meer mensen. het moest ergens bij het voetbal veld en de parkeerplaats liggen.
ik heb goed mijn best gedaan, maar heb niks gevonden, behalve lekkere geurtjes, en blaadjes, stokjes..
na een tijdje hebben de baasjes het opgegeven, ze wilden ook nog even in de vestiging kijken.

 vrouwtje moest even plassen, ik had dat al gedaan bij een boom, maar dat wilde vrouwtje niet. die ging dus even binnen plassen. Baas en ik hebben ons verstopt. Was wel nieuwschierig wie er allemaal langs kwamen dus.......... zie je me?


 
we moesten wel een stukje lopen en veel bruggetjes over voordat we binnen in de vestiging waren


 
 dit is het plientje, vrouwtje moest natuurlijk weer in de winkeltjes..
baas en ik hebben de wacht gehouden...
 
 
 bij deze molen hebben  we ook nog even gekeken , maar toen begon het te regenen. bah..


 we hebben toen maar besloten om een kopje thee bij zus te halen, die woont immers in Bourtange.
o daar vond ik het wel fijn, kreeg direct een bak met water en iets lekkers..





thuis gekomen was er nog een kadootje voor mij, van de Sint uit Vinkerveen.........
jammie jammie, och ze zijn niet echt.............
o ja , de eerste foto, daar hebben ze het pakje van rtv noord gevonden , toen we terug kwamen bij de auto kwamen er mensen aan lopen die het pakje hadden gevonden, het had ergens in een boom verstopt gezeten............Ja Deuhh daar kan ik met mijn neus toch niet zoeken..
 pak pakje spel

groetjes van de Newfoundlander

Geen opmerkingen:

Een reactie posten