zondag 10 april 2016

rijswijk 8 - 4- 2016 oud beddegoed - deel 2

 
Jantje Kupers-de Roo verzamelt al haar hele leven oude beddekleden uit de streek waar zij woont, Oost Groningen. Met haar quiltgroep heeft zij prachtige quilts gemaakt van deze vaak antieke stoffen. Afgelopen voorjaar is haar boek ‘Uitgeslapen’ verschenen waarin de geschiedenis en de verhalen van deze quilts en de maaksters beschreven worden. Veel quilts uit dit boek en nieuw werk worden tentoongesteld.
 
 
Mama haar quilt ( die met de vierkantjes)
 




 


 


 


 
 


 hieronder mijn quilt
ik had bij Jantje 5 quilten ingeleverd en deze heeft ze uitgekozen voor de tentoonstelling in Rijswijk
de andere komen straks bij de quiltfestival in groningen te hangen.

 
het boek Uitgeslapen
droombeelden van toen in quilts van nu
 
helaas staan er enkele fouten in het boek
ik ben niet in 1979 begonnen met quilten maar in 1997
en ook mijn ingeleverde tekst staat niet helemaal zoals het moet in het boek
ik heb 2 quilten gemaakt van een beddekleed van mijn vaders moeder
 en van  deze oma had ik ook nog een dienstschortje van voor haar trouwen ,
toen oma bij de boer werkte als dienstmeid.
Helaas is dit dus niet in het boek vermeld
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten